Policjanci na sępoleńskim „Dniu seniora”
Z okazji obchodów „Dnia seniora” policjanci przy współpracy z przedstawicielami Centrum Usług Społecznych w Sępólnie Krajeńskim oraz Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, przeprowadzili spotkanie profilaktyczno — informacyjne dedykowane osobom starszym. Ideą spotkania było uświadomienie seniorom, jak ważne jest dbanie o własne bezpieczeństwo.
„Dzień seniora” jest ważnym dniem, który zawsze gromadzi tak dużą ilość seniorów, że sala jest wypełniona do ostatniego miejsca. Ilość przygotowanych występów artystycznych oraz kolorowych strojów sprawiały, że na twarzach uczestników cały czas towarzyszyły uśmiechy.
Organizatorami tego wyjątkowego wydarzenia, które odbyło się w minioną środę (23.10.2024) w Centrum Aktywności Społecznej w Sępólnie Krajeńskim było między innymi miejscowe Centrum Usług Społecznych, ZUS, a także Komenda Powiatowa Policji w Sępólnie Krajeńskim. Wspólne działania miały na celu podniesienie jakości życia osób starszych, samotnych, a także poprawy ich bezpieczeństwa.
W ramach prelekcji sępoleńskie policjantki uświadamiały osoby starsze o czyhających na nich zagrożeniach, pouczając jednocześnie, w jaki sposób się przed nimi bronić. Funkcjonariuszki mówiły m.in. o tym, jak działają oszuści tzw. metodą „na wnuczka”, przedstawiając przy tym, wypracowany w ramach Kampanii Społecznej #ZnamTeNumery, algorytm postępowania seniorów w sytuacji potencjalnego zagrożenia oszustwem, a także wyświetliły kilka krótkich filmów, by jeszcze bardziej zobrazować poruszany temat. Dodatkowo, w ramach kampanii „Sto włamaniom do domów”, opowiadały słuchaczom o tym, jak się przestrzec przed włamywaczami. Nie mogło również zabraknąć edukacji na temat bezpieczeństwa osób starszych jako niechronionych uczestników ruchu drogowego, przy czym mundurowe każdemu chętnemu mieszkańcowi rozdawały opaski odblaskowe, przypominając przy tym, jak ważne jest ich noszenie, w szczególności w czasie kiedy zapada zmrok.
Podczas spotkania przedstawiono także dzielnicowych miejscowym seniorom, podając wskazówki, w jaki sposób łatwo nawiązać z nimi kontakt – realizując tym samym założenia w ramach kampanii „Dzielnicowy bliżej nas”.