Strona używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody.

Wiadomości

Oszustwo na pracownika banku. Mężczyzna stracił 37 tysięcy złotych

Data publikacji 28.05.2021

Policjanci z powiatu sępoleńskiego ostrzegają przed oszustami podającymi się za pracowników banku. Drogą telefoniczną oszuści podający się za konsultanta banku uzyskuje dostęp do konta swojej ofiary i zgromadzonych na nim pieniędzy. W ten sposób mieszkaniec gminy Kamień Krajeński stracił swoje oszczędności.

W czwartek (27.05.21) sępoleńscy policjanci otrzymali zgłoszenie o oszustwie metodą „na pracownika banku”. Dzięki tej metodzie sprawcy są w stanie przejąć dostęp do konta bankowego i środków na nim zgromadzonych. Jak to działa? Oszust dzwoni do danej osoby i podaje się za konsultanta bankowego i informuje o niepokojących transferach pieniężnych na koncie ofiary. Aby zapobiec rzekomej kradzieży pieniędzy „konsultant” poleca zainstalowanie aplikacji, która umożliwia mu zdalne wykonywanie działań na smartfonie czy komputerze rozmówcy. W ten sposób oszust ma dostęp do naszego urządzenia i tym samym konta, z którego dokonuje przelewów, również przy pomocy kodów blik, a następnie wypłaca wszystkie zgromadzone na nim środki. Po wykonaniu operacji fałszywy konsultant informuje o tym, aby przez kolejne 24 godziny nie wchodzić na konto bądź, że konto chwilowo zostaje zablokowane, a zgromadzone na nim środki z uwagi na zagrożenie zostaną chwilowo przelane na konto zastępcze. Również, nie należy wykluczyć że po przejęciu dostępu do konta sprawca nie zaciągnie tzw. Szybkiego kredytu.

W podobny sposób wczoraj został oszukany mieszkaniec gminy Kamień Krajeński, który w  wyniku działania oszustów podających się za pracowników banku stracił swoje oszczędności - 37 tysięcy złotych.

Dlatego apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności! Pracownicy banku nigdy nie żądają od klientów podania loginu, hasła do konta ani tym bardziej kodu autoryzacyjnego SMS czy blik, jak i nie polecają instalowania aplikacji, z której mogą wykonywać ruchy na koncie klienta. O wszystkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast informować Policję, korzystając z numeru alarmowego 112.

Powrót na górę strony